معرفی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر واحد 4 تهران (آکادمی هنر تهران)ر

تهیه کننده متن: مهدی بداغی روشن

 

  

تصاویر آکادمی

 

آکادمی هنر تهران (مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ وهنر واحد 4 تهران) در اردیبهشت ماه سال 1382 فعالیت خود را با پذیرش اولین دوره دانشجو در  گرایشات ساز ایرانی و ساز جهانی و آواز  در رشته موسیقی آغاز نمود. آکادمی هنر در فضائی کاملا"تخصصی و با امکانات مورد نیاز رشته  های موسیقی  وسینما در منطقه 6  تهران (منطقه آموزشی تهران) در خیابان سمیه بین خیابانهای قرنی و ویلا  پلاک 163واقع شده   است. تلفنهای روابط عمومی 88805004 و 88941226-88941227

 

 

 

ارکان مرکز:            

 

هیات موسس

حوزه مدیریت

حوزه معاونتها

دپارتمان موسیقی

دپارتمان سینما

کانون علمی فرهنگی دانشجویان 

 

                                                                                                                                                 

اعضاء  شورای عالی آموزشی آکادمی هنر عبارتند از :

 

شورای عالی آموزش آکادمی هنر تهران مهمترین بخش تصمیم گیرنده سیاست های آموزشی مرکز و برنامه ریزی در مورد واحدهای درسی، شکل برگذاری کلاس ها، تأئید  فنی اساتید و دانشجویان است.

 

رامین آزاداور                                  رئیس مرکز

مژگان شریفی راینی                     معاون آموزشی

دکتر مصطفی کمال پورتراب           عضو شورای عالی آموزشی

دکتر حسن ریاحی                         عضو شورای عالی آموزشی

 دکتر محمد سریر                          مدیر دپارتمان موسیقی

دکتر امیرحسن ندایی                   مدیر دپارتمان سینما

 بابک نکویی                                  عضو شورای عالی آموزشی

 

 

مصوبات اولیه شورای عالی آموزشی عبارتند از :

1- توجه به ارتقاء دانش دانشجویان

2- استفاده از اساتید برتر در زمینه آموزش

3- فعال سازی نیروی عزیم دانشجویی در بخشهای مختلف با واگذاری فعالیت های اجرایی

  در حوزه های مختلف موسیقی و سینما به دانشجویان  

4- فراهم سازی و ایجاد فضای تخصصی آکادمیک با امکانات پیشرفته آموزشی

5- ایجاد ارتباط با مراکز آموزشی آکادمیک داخل و خارج از کشور

 

 

کانون علمی فرهنگی دانشجویان:

 

یکی از سیاست های آموزشی این مرکز درگیر نمودن دانشجویان با فعالیت های مختلف در حوزه های مرتبط با رشته تحصیلی آنان اعم از اجرای کنسرتها ، نگارش و نقد آثار  مهم سینمایی و فعالیت های ژورنالیستی می باشد به همین منظور

در این مرکز بخشی بعنوان  کانون علمی فرهنگی دانشجویان فعال شده است که در آن کلیه فعالیت هایی که دانشجویان در طول مدت تحصیل می توانند انجام دهند برنامه ریزی، هماهنگی و اجرا می گردد.

 

بخش های مختلف کانون که توسط دانشجویان شکل گرفته و به آنها واگذارگردیده است، عبارت از:

1-  آرشیو صوتی و تصویری

2-  سایت آکادمی و نشریه الکترونیک

3-  شورای  تألیف تجربی

4-  برگزاری کارگاه های پژوهشی در زمینه موسیقی وسینما

5-  برگزاری کنسرتهای دوره ای دانشجویان، جشنواره ها و رقابتهای دانشجویی

6-  ارتباط بین الملل ( تبادل اطلاعات و دانشجو با آکادمی های خارج از کشور).ر

 

 

مصاحبه با رئیس مرکز:

 

* به منظور معرفی هر چه بهتراین آکادمی خدمت ریاست محترم آکادمی جناب آقای رامین آزاد آور رسیدیم و از ایشان خواستیم که در مورد چگونگی شکل گیری وفکراولیه تأسیس این مرکز توضیحاتی ارائه فرمایند واز امکانات واساتید و نحوه پذیرش دانشجویان توضیح دهند:ر.

 

   فکر اولیه راه اندازی و تاسیس مکانی به اسم آکادمی هنر تهران تقریباَ حدود  سال1379 به ذهنم خطور کرد . لازم به ذکر است در کشور ما به هر جهت آموزشگاه های عالی ، دانشگاهها یا مؤسسات آموزش عالی خیلی کم می باشند ، در همه جای دنیا شما یک سری مؤسسات آموزشی تخصصی با گرایش عالی می بینید که آنها در شهرهای مختلف، مراکز استانها وحتی در شهرهای کوچک فعالند و وجودشان برای هر شهری الزامی شده است. یکی از مواردی که در تهران با این جمعیت زیاد وبا این سابقه ،کمبود آن احساس میشود اینست که ما در شهری به این عظمت آکادمی هنری نداریم بعنوان یک مؤسسه آموزش عالی تخصصی درزمینه هنر مانند سینماوتئاتر،  موسیقی وغیره. به همین خاطر این کمبود به خوبی حس می شد. در طول چند سال سابقه  تدریس دردانشگاههای مختلف کشور  دریافتم  که خیلی ازرشته هایی که در دانشگاههادرس داده میشود شکل تدریس آن ونحوه اداره دروس آنها بگونه ایست که در بعضی موارد آنطوری که باید پاسخگو نمی باشد. بنابراین  لزوم یک بازنگری کلی الزامی به نظر می رسید که دولت نیز خود به آن توجه کرده بود آن هم این بود که در رشته هایی که حالت عملی دارند بیشتر به دروس و واحدهای عملی پرداخته شود تا واحدهای تئوری ، واحدهای تئوری مقداری کمتر گردد و اساساً در نظام آموزشی هنر هم به این صورت است. راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی از سوی وزارت علوم  ابتکاری عظیم در این خصوص است . از حدود 6 سال پیش با مشورتی که با آقای دکتر ریاحی و آقای دکتر سریر داشتیم ، تقاضای تأسیس یک مؤسسه آموزش عالی دادیم با عنوان آکادمی موسیقی تهران و بواسطه اینکه آکادمی یک واژه ولغت بیگانه است گفته شد که باید معادل آن لغت استفاده شود که در نهایت آن چیزی که در اداره ثبت کشورمان پذیرفته شده است ، فرهنگستان هنر تهران می باشد که در ترجمه و برگردان آکادمی  هنر تهران به کار برده شده است. ر.

 

* با سپاس از توضیحات جامعی که ارایه دادید؛ در بازدیدی که اعضای محترم شورای عالی آموزشی از ساختمان و امکانات مرکز آموزش علمی-کاربردی فرهنگ وهنر واحد 4تهران( آکادمی هنر تهران) داشتند، اظهار خرسندی نمودند .خواهشمندم لطفاً اهدافتان را از فراهم آوردن چنین امکاناتی بفرمایید.

 

  از این که می فرمایید  اعضای شورای آموزشی که یکسری از اساتید بزرگ هنرکشوراند از این مرکز تعریف و تمجید نموده اند  من از این بابت بسیارخوشحالم  خوب این یک موفقیت است که نشان میدهد که تا اینجای کار لااقل اشتباه نرفتیم . یکی از اهداف برای تأسیس اینجا این بوده که مرکزی را راه اندازی کنیم که نقص کمی داشته باشد ، البته این یک شعارآرمانی که جایی راه اندازی شود که بی عیب ونقص باشد ولی دست کم میتوانیم خودمان را به جایی نزدیک کنیم که درصد این کمبودها به حداقل ممکن برسد و ما از شروع تا این لحظه تمام تلاشمان را کرده ایم تا امکانات خوبی را فراهم نماییم

اکنون احساس میکنم که راه را درست رفته ایم پس باید درادامه این راه ، برای رفع کمبودهای موجود تلاش نماییم، چون راه اندازی اینجا  چند فاز داشته، دراولین فاز سعی کردیم امکانات اولیه و زیربنایی را تدارک دیده و بخشهای بعدی آنرا به مرور تکمیل نماییم که امیدوارم با تکمیل این بخشها، واقعاً یکی از مجهزترین و جدی ترین مراکز آموزش عالی موسیقی وسینما را در کشور داشته باشیم. هدف مسئولین این مرکز اینست و امیدواریم که به آن برسیم.                                                                                  

بازگشت به صفحه اول